Planujesz wymienić telewizor, smartfon, a może chcesz kupić konsolę? Decyzja podjęta, pieniądze na koncie. Nie pozostaje nic innego jak wybrać sklep. I tu pojawia się pytanie. Który wybrać? Stacjonarny czy online? Co charakteryzuje dobry sklep internetowy? O tym m.in. piszemy poniżej.
Stacjonarnie czy internetowo, czyli jak kupują klienci?
Przez lata istniał pewien podział na produkty, które w internecie sprzedają się lepiej lub gorzej. Elektronika: telewizory, laptopy, smartfony od zawsze należała to tych, która doskonale radzi sobie w kanale online. I trudno się temu dziwić. Zakupy online to nie tylko ogromna wygoda, ale też oszczędność czasu. Cały asortyment możemy przeglądać według interesujących nas kategorii, modeli bez wychodzenia z domu. Po wybraniu interesujących nas produktów na stronie sklepu dokonujemy zapłaty, a nasze zamówienie zostaje dostarczone kurierem pod wskazany adres bądź też trafia do paczkomatu. Niektórzy jak np. sklep internetowy Sferis oprócz e-sklepu mają sklepy stacjonarne, w których można zarówno kupić potrzebne akcesoria, jak i odebrać zamówione zamówienie.
Czym charakteryzuje się sklep internetowy Sferis?
Nie jest żadną tajemnicą, iż na rynku sklepów z elektroniką i nie tylko mamy dużą konkurencję. Pomimo że sklepów pod względem ilości mamy dziesiątki, to większość sprzedaży realizowana jest przez kilku największych graczy z elektromarketami na czele. Jednym z nich, który działa z powodzeniem od lat jest sklep Sferis. Czemu zawdzięcza on swoją popularność? Z pewnością składa się na to kilka czynników. Jednym z nich bez wątpienia jest znajomość marki. Sferis działa od 15 lat, co na względnie młodym rynku online, czyni go jednym z najstarszych sklepów. Po drugie ma bardzo bogaty asortyment nie, tylko jeśli chodzi o sprzęt topowych producentów smartfonów czy laptopów, ale również wszelkiego rodzaju akcesoria do nich. Do tych ostatnich zaliczymy wszelkiego rodzaju ładowarki, power banki, słuchawki, głośniki Bluetooth. Sklep Sferis https://www.sferis.pl/ to również artykuły z kategorii drobnego AGD: czajniki, blendery, kuchenki mikrofalowe, suszarki do włosów. Tak zróżnicowana oferta plus konkurencyjne ceny sprawiają, że od lat odwiedzają go tysiące klientów.
Na co szczególnie zwracają uwagę klienci dokonujący dziś zakupów?
Bogaty asortyment, niskie ceny, szybka wysyłka, która sprawia, że zamówienie złożone poprzedniego dnia, następnego trafia do celu. Tego najbardziej oczekują klienci od sklepu online.
Co jeszcze może zaoferować sklep, aby skłonić klientów do wyboru właśnie tego, a nie innego miejsca?
Jednym z pomysłów może być np. program lojalnościowy. Mogą to być kody rabatowe zarówno na pierwsze zakupy, jak i kolejne. Kod rabatowy Sferis, może być czymś co skłoni klientów to zakupu właśnie w tym sklepie, a kiedy cały proces sprzedaży przebiegnie sprawnie i zamówiony sprzęt komputerowy dotrze pod wskazany adres, łatwiej będzie skłonić ich do powrotu przy najbliższej okazji.
Klienci docenią też wszelkiego rodzaju pomoc ze strony sklepu w wyborze interesującego ich sprzętu czy to poprzez Chat zamieszczony na stronie, czy przez formularze kontaktowe. Bywa, że klient chce dopytać o szczegóły, których nie znajdzie w opisie produktu i to go powstrzymuje przed dokonaniem zakupu.
Finansowanie zakupionych produktów czy to przy pomocy kredytu, czy leasingu to już niemalże standard.
Nie zawsze dysponujemy kwotą kilku tysięcy złotych na nowy laptop czy telewizor. Jeśli sklep pomaga w załatwieniu formalności niezbędnych do zakupu na raty, zwiększa szansę na pozyskanie większej liczby kupujących.
Ostatnia kwestia to opinie o sklepie, których poszukują klienci. Sklep oprócz tego, że powinien dbać o bieżącą obsługę zamówień, nie może zapominać o tym, aby prosić klientów o wystawienie opinii na temat wrażeń z transakcji. Im więcej pozytywnych opinii, tym lepszy wizerunek sklepu, a tym samym większa szansa na to, że nowi klienci wybiorą ten, a nie inny.